Stay with you darl!

Wednesday, November 16, 2011

Stress rerja bila ada perkauman

Setiap hari kerja wajibla tidak pernah tidak ada..jarang berlaku..memang stress..tapi stressnye penat nk mengadap lappy saja..masih mampu bergurau-gurau,tersenyum sambil menyiapkan kerja-kerja..

Bila ada isu perkauman dalam office..huh!ai xsanggup rasa nak menempuhnya..cukup la setahun lebih(almost 2years dah) menahan perasaan..akhirnye termeletop jugak..sangat tidak lega..walaupun dapat meluahkannye..namun bila boss sendiri begitu..apa harus ai lakukan??tersilap langkah ke ai ni..

Kesayangan ai izinkan berhenti kerja..tapi ai belum dapat kerja lain lagi..kerja yang dipohon mesti la area Teluk Intan..belum ada rezeki lagi..Terkadang terfikir, jika ai berhenti kerja means ai give up dan mereka pasti akan gembira sebab mereka boleh bawa masuk kroni mereka,kaum mereka..Apa yang perlu ai lakukan..??

 Ikutkan hati,memang mahu je tidak bekerja tapi mana boleh, ai mesti berkerja..walaupun kesayangan cakap..tak pe,dia mampu tanggung saya..tapi..saya ada loan yang perlu dijelaskan..owh bagaimanakah...............................................rasa bersalah dengan dia..

Majlis perkahwinan dah semakin hampir...banyak benda yang perlu disettlekan..saat-saat begini,rasa ingin menangis sepuas-puasnya.biar lega rasa hati ini...

Ya Allah..aku redha dengan ujianMu ini ya Allah..tapi permudahkanlah..='(

No comments:

Post a Comment