Stay with you darl!

Sunday, March 26, 2017

Mulut busuk!

Satu hari..sakit perut ke toilet je..malam tu alang2 bawa anak pergi emergency..terus jugak buat check up tuk diri sendiri..

Seperti biasa..emergency memang ramai orang..sure lambat sampai turn..
Sebab pregnant dh lebih 20weeks so check up di wad bersalin..so separate dengan anak..lama proses check up aku tu..
Sempat la jugak tukar uniform wad bersalin warna pink tu..first time masuk hospital T.I..
Dari 9 lebih sampai almost 12am..baru settle..kena warded tapi refuse fikir anak.
Baby was fine..masa scan doktor cakap otak baby macam bengkak sikit..but its normal katanya..organ lain semua normal dan ok..tapi tak leh nak tahu gal or boy..doktor tu serius bebenor..
Doktor ada ambil sampel macam2 la..doktor pesan..ibu jangan stress..jangan buat kerja berat (klu aku xbuat..ada yg menopause nt..habis semua kena baling.. )
Cek urine plak..ketone was detected..tu yang doktor nak admit tu sebab nak masuk air..sebab nak balik..doktor pesan banyak minum air..dan esok repeat urine test kat kkia..ok. Jumpa o&g next month..lagi sebulan..untuk follow up..

Balik:pas salin baju..jmpa dadi si anak..belum habis cerita..dia dah menopause..dia marah2 konon dah pesan minum air..tapi aku degil..
Disini aku rasa dia tak paham or tak tahu.. bukan sengaja tak nak minum air masak.
>>>Kalau aku minum banyak2 skali minum rs nak muntah. Tapi aku still minum.
>>>kurang air sebab aku berak2 je..bukan sebab xminum air langsung.

Aku jadi sedih lagi..dia terus sikap baran..jadi apa yang aku nak share dengan dia..aku hanya pendam.aku simpan sendiri.next appointment pun dia tak tahu sampai la pada check up bulanan..baru aku bagitahu.

Dan paling aku tak leh lupa..otw nak pi farmasi.. dia cakap mulut aku busuk..maklum la sepanjang checkup tu mmg haus..air pula tak bawa..aku terus ke farmasi dengan air mata bertakung..terima kasih tuk memori ini.

[Next day tu..aku pergi hospital sendiri ambil card appointment..parking jauh sangat..menapak jauh sampai sakit pinggang..letih.bukan letih apa..letih bl pikir perangai baran dia tu.rasa seperti..bagus klu aku ada kerjaya..tapi aku yakin Allah ada rancangan terbaik untuk aku.]

Sakit aku..membebankan kau..
Busuk aku..membuatkan kau benci..
Aku nak beli apa..aku tak minta duit kau..aku gadai emas aku..aku isi minyak kereta,aku guna card credit aku..
Sungguh bebannya aku pada kau..

Aku memang sangat tawar hati..sikap baran..suka baling2 barang..suka pentingkan dr sndr tu buat aku hilang rasa hormat..
Allah saja tahu..
Semoga ada pengakhiran cerita derita ini.

No comments:

Post a Comment